Nowe regulacje w procedurze rekrutacji do Policji


W dniu 14 października 2024 roku Prezydent RP podpisał nową ustawę, która wprowadza zmiany w procedurze doboru do służby w Policji oraz Straży Granicznej. Celem tych regulacji jest zwiększenie efektywności postępowań kwalifikacyjnych oraz pozyskanie większej liczby kandydatów spełniających określone kryteria. Nowe przepisy dotyczą zarówno absolwentów klas mundurowych, jak i byłych funkcjonariuszy Policji. Wraz z nową ustawą pojawiają się istotne uproszczenia oraz szersze możliwości dla przyszłych funkcjonariuszy.

W ramach nowelizacji wprowadzono zmiany, które mają uprościć postępowania kwalifikacyjne. Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do Policji, w tym absolwenci klas mundurowych oraz byli policjanci, zyskają nowe możliwości rekrutacyjne. Ważnym elementem jest, że osoby, które odeszły z Policji, będą mogły aplikować na swoje wcześniejsze stanowiska, omijając pewne etapy kwalifikacji, jeśli ich odejście miało miejsce w określonym czasie. Ułatwienie to ma na celu szybsze i efektywniejsze pozyskanie do służby osób, które już posiadają niezbędne doświadczenie.

Dodatkowo, nowa ustawa wprowadza usprawnienia dla kandydatów do służby w ramach oddziałów o profilu mundurowym oraz do służby kontrterrorystycznej. Przepisy dotyczące kompetencji zawodowych, w tym wymogi związane z wykształceniem i umiejętnościami, mają z kolei ograniczyć liczbę formalności, co ma na celu przyspieszenie procesu rekrutacji. Zgodnie z regulacjami, kandydaci posiadający ważne poświadczenie bezpieczeństwa będą mogli zrezygnować z etapu sprawdzającego, co dodatkowo przyspiesza cały proces. Przepisy wejdą w życie po upływie 14 dni od ich publikacji.

Źródło: Policja Strzelce Opolskie


Oceń: Nowe regulacje w procedurze rekrutacji do Policji

Średnia ocena:4.75 Liczba ocen:6


Zobacz Także